PŘIDAT
AKCI
POSLAT
PLAKÁT
RYCHLÝ KONTAKT


Z natáčení filmu Divočina. V lesích u Sezimova Ústí se starej schovává před koncem světa

Z natáčení filmu Divočina. V lesích u Sezimova Ústí se starej schovává před koncem světa

Pátek, 04.10.2024 / fotoreport + článek

 

Skvělí herci jako Jan Vlasák a Klára Issová, tajemná zákoutí lesů kolem řeky Lužnice v Sezimově Ústí a napjatá atmosféra. To vše se objeví v novém snímku Divočina, který právě vzniká na Táborsku, ale například i v okolí Temelína. Celovečerní debut režisérky Evženie Brabcové se točí v dramaturgii spisovatelky Petry Soukupové a již v počátku dostal ocenění Filmové nadace za nejlepší scénář.

V rodinném drama hraje Jan Vlasák podivínského starce, který žije v ústraní od lidí, v přírodě, kde se připravuje na konec světa. Od agresivního manžela Milana (Juraj Loj) k němu uteče s dvěma holčičkami (Josefína Remešová, Michaela Černá) jeho dcera Marta (Klára Issová). Milan však chce zpět své děti, které děda zahrnul do svého plánu o přežití. Ty před otcem zmizí v lese, do něhož se chystají myslivci na neohlášený lov divokých prasat. Hledání dětí je dramatickým vyústěním odchodu Marty od Milana a Starého příprav na blížící se apokalypsu.

„Divočina je o smíření, odpuštění a naději. Jedná se o současný autorský pohled na rodinné vztahy s přesahem do tématu měnícího se životního prostředí. Příběh je inspirován mojí rodinou, především mým otcem, který žil mnoho let sám na chatě v blízkosti brdských lesů. Toxické vztahy mohou mít na život stejný dopad jako přírodní katastrofa. Obava z budoucnosti i téma zodpovědnosti za životní prostředí se odráží v tom, jaký máme vztah sami k sobě a ke svému nejbližšímu okolí. Když nemáme dobré vztahy, o které se můžeme opřít, máme mnohem větší strach či úzkost z budoucnosti. Vizuální koncepce je založená na autenticitě prostředí, práci s přirozeným světlem a ruční kamerou. Ta má místy navodit až dokumentární charakter vyprávění. Chceme být postavám blízko a sledovat je v jejich přirozenosti. Příroda je obrazově vykreslena jako magický prostor, který kontrastuje s chaosem lidského počínání. Lidé reprezentují chaos, příroda řád. Součástí vyprávění příběhu Divočiny jsou také speciální obrazové elementy jako záběry z fotopastí, které se využívají pro sledování divoké zvěře. Nejde o samoúčelné stylistické ozvláštnění. Obraz z nich působí přízračně a tajemně. Dodává světu, ve kterém se pohybují naše postavy napětí, tajemství a diváka udržují v dramatické nejistotě," popsala režisérka Evženie Brabcová, která je spolu s Anetou Honzkovou také autorkou scénáře.

Premiéra zhruba devadesátiminutového filmu v produkci Bfilm.cz by měla být na podzim roku 2025, diváci jej uvidí na televizních obrazovkách koproducenta České televize o rok později.


Fotografie


Autor: David Peltán